
Jeg havde problemer med at få
gprs til at fungere tilfredsstillende på min
Nokia 6300: Kun få programmer kunne komme online — resten sagde “Abonnér på
pakkedata!”.
BiBoBs kundeservice var flinke, men selv om de sendte et nyt
sim-kort, hjalp det ikke stort… Ganske vist havde BiBoB sendt servicemeddelelser med opsætning af internet og
mms, og telefonen havde da osse et adgangspunkt ved navn “Sonofon”, men opsætningen virkede altså ikke efter hensigten. Efter at ha' græmmet mig i nogle dage, fik jeg pludselig en lys idé: Måske skulle der bare oprettes et andet adgangspunkt?
Jæs, det var dét der skulle til!
Vælg
Menu →
Indstillinger →
Konfiguration →
Personlig konfiguration →
Tilføj nyt adgangspunkt og indsæt følgende værdier:
- Pakkedataadgangspunkt
- internet.bibob.dk
- Netværkstype
- IPv4
- Godkendelsestype
- Normal
- Brugernavn
- (blankt felt)
- Adgangskode
- (blankt felt)
Gem opsætningen og aktivér adgangspunktet, så kører det.
7 kommentarer:
Glimrende råd.
Havde nøjagtig samme problem, Bibob's opsætningsbesked fungerede ikke. Fulgte din "opskrift" og voila - det kører.
Tak for hjælpen
GPRS-opsætningen på min Nokia N73 virker ikke og jeg har følgende
opsætning under
Indstillinger > Forbindelse > Adgangspunkter
Sonofon GPRS:
Navn på forbindelse: Sonofon GPRS
Databærer: Pakkedata
Adgangspunktnavn: internet
Brugernavn: sonofon
Adgangskodeanmod.: Nej
Godkendelse: Normal
Startside: http://internet.bibob.dk
og under Avancerede indstillinger:
Netværkstype: IPv4
Telefon-IP-adresse: Automatisk
DNS-adresse: Automatisk
Proxyserveradresse: 212.8.64.8
Proxyportnummer: 8080
---
Skal der i øvrigt angives et adgangspunkt under Pakkedata? Lige nu står
den til "Ingen".
På forhånd tak for hjælpen! :-P
@Jon
Nu kender jeg ikke Nokia N73, men som beskrevet i selve indlægget, havde min telefon osse et adgangspunkt ved navn “Sonofon GPRS” — det var dog først da jeg selv oprettede et adgangspunkt at alle programmer kunne komme på nettet (inden da havde jeg bl.a. prøvet at sætte adgangspunkt for pakkedata til det omtalte Sonofon adgangspunkt, uden at det hjalp).
Mvh,
Klaus
Tak for dit svar, men Bibob har nu løst problemet. Det var i øvrigt en fejl i deres system.
Mange tak for hjælpen. Det var lige det der manglede i Bibobs opsætning.
Smukt! Tak for den vejledning :) Blev henvist til den af en BiBoB-supporter(!!)
Hej!
Min mobil siger stadig at internet indstilling er: SONOFON, når jeg forsøger at benytte pakkedata. Og jeg har ellers været inde i de personlige konfigurations indstillinger og følge vejledningen :S
Send en kommentar